Varukorg (0) 0 Varukorg

Din varukorg verkar tom!

Tack! Dina inköpslista har lagts till i varukorgen

Gå till varukorg
ABO:ER I FOKUS
© Getty Images

En ledare. Ett team. En vision.

Affärsliv

Melodie Nakhle, ny Managing Director, Europe and Southern Africa, och hennes ledarskapsteam samtalar om tillväxt, strategi och framtiden när de avslöjar sin plan för Amway…

Karismatisk, passionerad och visionär – det är bara tre sätt att beskriva Melodie Nakhle på. Hon axlade manteln som ny Managing Director, Europe and Southern Africa, i början av 2020. Melodie är inte ny inom Amway. Hon har arbetat i mer än tio år i olika funktioner inom företaget, och hon specialiserar sig på att bygga starka varumärken, övervinna utmaningar och driva fram hållbara verksamhetslösningar.

En ledare med en vision

När Melodie får frågan om vad som inspirerar henne nämner hon Amways potential och engagemang för att hjälpa människor leva bättre, sundare liv. Det här är ett åtagande som hon ser fram emot att förverkliga genom att möjliggöra ABO-ledarskap, hjälpa nya ABO:er att nå framgång, locka och behålla kunder med hjälp av branschledande produkter, och hjälpa ABO:er så att de kan engagera sig i gemenskaper som står enade kring delade passioner.

Med detta som bas vill Melodie förverkliga företagets A70-vision, som hon anser stakar ut rätt riktning inför framtiden.

"Vi har redan det som krävs"

När det gäller själva genomförandet av A70-visionen betonar Melodie att alla komponenter som hjälper ABO:er att utveckla lönsamma, hållbara verksamheter redan finns på plats inom de europeiska och sydafrikanska marknaderna. Därför är hon 100 % fokuserad på att underlätta för ABO:er att engagera sig i och bibehålla en kundgemenskap genom att hjälpa dem att bygga upp egna gemenskaper, både online och offline. Det handlar om en strategi som kommer att stödjas av digitala verktyg, en förenklad shoppingupplevelse, produkter som man inte kan vara utan och verksamhetsinsikter samt ett kontinuerligt samarbete med ABO:erna.

"Vår passion – det som driver oss – är våra ABO:ers framgångar. Vi vill att våra ABO:er ska uppnå lönsamhet, vi vill att de ska ha starka, hållbara verksamheter, vi vill att detta ska vara en verksamhet som stöder människor när de behöver det, och som inspirerar dem och deras liv", säger hon.

För att förverkliga detta mål har Melodie värvat två experter inom Amway till sitt ledarskapsteam, nämligen Ruben Familia och Imran Zaman. Ruben, som är Chief Sales Officer, Europe & Southern Africa, har tillbringat de senaste 18 åren med att leverera driftsmässig effektivitet och optimera Amways prestationer. Imran, vår nya Chief Digital & Marketing Officer, Europe & Southern Africa, kom till Amway 1998. Han har fungerat som ledare för centrala marknadsföringsstrategier samt digitala strategier för varumärken, produkter och digital omvandling. Tillsammans utgör de ett imponerande kraftfullt team som fokuserar på att lyfta fram Amways fantastiska potential inom Europa och Sydamerika.

Från vision till verklighet

Under nästa fas kommer Melodie och ledarskapsteamet att implementera sin strategi och stärka sitt engagemang för att stödja ABO:erna vid varje steg i deras verksamhetsresa. Strategin, som kommer att implementeras i nära samarbete med ABO:erna, kommer att innehålla en introduktion till mer meningsfulla ersättningsmöjligheter, nya produkter, kraftfulla verktyg för verksamhetsbyggande och en modern shoppingupplevelse. Under detta år kommer man närmare bestämt att lyfta fram tre mål:


1. Implementering av Core Plus+

"Core Plus+ är högprioriterat just nu, och det går tillbaka till lönsamhet, till kunden, och till att säkerställa att det finns en balans mellan verksamhetens bredd och djup, så att ABO:erna har sundare verksamheter och en högre årlig återkvalificeringstakt”, förklarar Ruben. "Det är ett mycket omfattande program som blåser liv i allt som vi har lärt oss – det bästa av det bästa – av alla tillväxtincitament världen över. Oavsett var du befinner dig på din resa kommer Core Plus+ att fungera som stöd för dig."

En central del av strategin handlar om att stödja ABO:er, både nya och erfarna, så att de kan bli mer kundfokuserade och bättre på att hantera kundupplevelsen och sina relationer, med syftet att skapa mer lönsamma och hållbara verksamheter.


2. Digital omvandling

"Digitala verktyg kommer att vara avgörande hjälpmedel för att säkra att ABO:erna fortsätter att vara framgångsrika, inte bara idag utan även i framtiden. Vi fokuserar på gemensamma områden, som möjligheten att handla, rekrytera, utbilda, lära och hantera den egna verksamheten samt gruppen, och på att leda denna verksamhet, förklarar Imran.

Ett sätt att förverkliga detta är en modern webbplats som ger både ABO:erna och deras kunder en meningsfull och innovativ produktupplevelse, samtidigt som ABO:erna får tillgång till en omfattande verktygslåda för sina verksamheter.


3. Främja Amways kultur

"Våra grundare Rich och Jay är fantastiska exempel på ett tillväxtinriktat tankesätt, och våra ABO-ledare har redan applicerat detta på sina verksamheter. De justerar konstant sättet som de bygger upp sina verksamheter på, och de anpassar arbetsmetoden samt hur de utvecklas så att de kan uppfylla sina egna behov", säger Melodie.

"Inom Amway vill vi definitivt också fortsätta i denna riktning och se till att den tillväxtinriktade mentaliteten kommer i fokus. Det ska vi göra genom att stödja våra ABO-ledare och nya ABO:er med hjälp av olika verktyg, event och möjligheter. Vi vill ge dem möjlighet att fortsätta hjälpa människor att leva sundare liv, med mer makt över den egna tillvaron. Samarbete är en avgörande komponent i denna process, och vi planerar att skapa många fler initiativ på temat ABO-engagemang för att hjälpa både våra ledare och nya ABO:er att bli starkare."

Att leda genom en kris

När coronapandemin var ett faktum fick välbefinnande och säkerhet genast högsta prioritet. Och även om Melodie beklagar att hon inte har kunnat träffa ABO-ledare som planerat, så anser hon att både Amways personal och ABO:erna har kommit närmare varandra på grund av krisen, och att portföljen har utvecklats på ett starkt sätt. "Våra produkter och lösningar handlar i grunden om välbefinnande, och om att ge människor möjlighet att leva säkra, bättre och sundare liv", säger hon. "Detta har blivit tydligt under den nuvarande krisen – och vi kan inte se att det kommer att ändras."

Krisen har också snabbat upp vissa digitala planer, och den har gett Melodie och ledarskapsteamet möjlighet att hjälpa ABO:er på andra sätt. "Vi har snabbat upp vår digitala kompetens så att vår personal och ABO:erna ska kunna interagera, engagera sig och arbeta på distans med hjälp av olika plattformar," säger Imran, och fortsätter: "och vi tillhandahåller nyttig information om hur man tar hand om sig själv och sina nära och kära, om välbefinnande och om immunitet."

I dag, när alla börjar anpassa sig till ett nytt normalläge, ser framtiden ljusare ut än någonsin. "När du ser vilken entreprenörsanda och vilket driv som ABO:erna kan uppbåda med rätt stöd från företaget, då inser du att det inte finns något som kan stoppa oss”, fortsätter Ruben.

Och vad kan vi förvänta oss av framtiden?

"Jag är helt övertygad om att vi, med hjälp av vårt ledarskapsteam, med det engagemang vi ser hos våra anställda, och via samarbetet med våra ABO-ledare, kommer ut på andra sidan starkare än någonsin", säger Melodie. "Jag är otroligt optimistisk när det gäller vår framtid."

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Cookies är filer som lagras i din webbläsare och används av de flesta webbplatser för att anpassa din webbupplevelse.

Genom att fortsätta att använda vår webbplats utan att ändra inställningarna, samtycker du till vår användning av cookies.

Jag förstår