Varukorg (0) 0 Varukorg

Din varukorg verkar tom!

Tack! Dina inköpslista har lagts till i varukorgen

Gå till varukorg
ABO:ER I FOKUS
© Getty Images

Tips och verktyg för att sälja eSpring

Affärsliv

Älskar du eSpring, men vet inte riktigt hur du ska få dina kunder att älska detta system lika mycket? Vi kan hjälpa dig!

Vi tar det från början – det är viktigt att du startar på rätt sätt. Innan du fördjupar dig i teknisk information eller börjar använda digitala verktyg finns det tre viktiga saker som du alltid bör göra när du inleder ett samtal med dina kunder.

1. Identifiera din kunds behov

Oavsett hur gärna du vill räkna upp alla fördelar med eSpring (och de är många ) bör du när du inleder konsultationen lyssna på vad kunden har att säga, så att du kan identifiera vilka behov hen har. När du förstår kundens viktigaste önskemål och problem är du mycket bättre rustad att hålla hen engagerad med hjälp av relevant information och rätt produktlösning.

Hur gör du detta på bästa sätt? Genom att fråga öppna frågor och lyssna noggrant. Öppna frågor börjar med orden "vad", "hur", och "varför". De hjälper dig att få mer detaljerade svar än ett "ja” eller "nej". Var uppmärksam på vad kunden berättar för dig . Låt hen känna sig värdefull.

2. Bygg upp en personlig relation

I nästa steg bör du bygga upp en personlig relation till din kund. Överensstämmer eller liknar kundens behov dina skäl till varför man bör köpa eSpring? Dela din berättelse med kunden!

3. Förklara fördelarna

Nu är det dags att förklara fördelarna med eSpring på ett sätt som tar upp kundens behov. Varför ska man fokusera på fördelarna? För att de förklarar hur en Amway-produkt är annorlunda eller unik, skapar en tro på produkten och på ett tydligt sätt presenterar en lösning som uppfyller kundens behov.

© iStockphoto

Konsultationsrutiner: att matcha behov med fördelar

Är du redo att möta en kund? Här följer några exempel på hur du kan matcha kundens viktigaste problem med eSprings fördelar under konsultationen:

Problem: “Vi tycker inte om kranvatten på grund av vattenkvaliteten.”
Fördel med eSpring: Avlägsnar det som är dåligt. Enheten är effektiv mot 160 föroreningar och avlägsnar 99,99 % av alla vattenburna, sjukdomsframkallande bakterier och virus såväl som cystbildningar*, jästsvampar och mögel som kan finnas i dricksvattnet. Det bästa är att enheten lämnar kvar det som är nyttigt, som alla välgörande mineraler och viktiga naturliga näringsämnen.

Problem: ”Vi är trötta på att bära hem tunga vattenflaskor från affären.”
Fördel med eSpring: eSpring är världens bäst säljande vattenbehandlingssystem för hemmet globalt (enligt en Verify Markets-undersökning från 2018 på temat global försäljning), och den är enkelt att underhålla – du behöver bara byta filtret en gång om året eller efter 5 000 liter (beroende på vilket som inträffar först), med minimal ansträngning.

Problem: ”Vi vill inte köpa vattenflaskor, de orsakar för mycket avfall och skadar miljön.”
Fördel med eSpring: eSpring minimerar avfallet och du slipper vara beroende av engångsplastflaskor. Tack vare dess avancerade teknik slösar du inte med vattnet vid den dagliga användningen, och dessutom minskar du mängden plastavfall.

Problem: ”Vi tycker det blir dyrt att köpa flaskvatten.”
Fördel med eSpring: En av fördelarna med eSprings besparingsberäknare är att du kan räkna ut hur mycket du sparar baserat på hur mycket flaskvatten du använder. Nu passar det bra att presentera och berätta om enheten.


*Reduktionen av cystbildning med hjälp av UV-ljus gäller Giardia- och Cryptosporidium-cystor

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Cookies är filer som lagras i din webbläsare och används av de flesta webbplatser för att anpassa din webbupplevelse.

Genom att fortsätta att använda vår webbplats utan att ändra inställningarna, samtycker du till vår användning av cookies.

Jag förstår