Varukorg (0) 0 Varukorg

Din varukorg verkar tom!

Tack! Dina inköpslista har lagts till i varukorgen

Gå till varukorg
ABO:ER I FOKUS
© iStockphoto

Frigör din fulla potential!

Affärsliv

Under de senaste månaderna har Melodie och hennes team kunnat se en inspirerande stresstålighet, anpassningsbarhet och tillväxt när oberoende Amway-affärsdrivare har stått inför nya utmaningar – och klarat av dem med lysande resultat. Läs om hur du kan frigöra din potential och gå en ljus, spännande framtid till mötes.

"Detta har varit en period full av utmaningar", säger Melodie Nakhle, Managing Director Amway Europe & South Africa. "Vi har alla varit tvungna att lämna vår bekvämlighetszon, och det har fått oss att växa.” ABO:erna har inte helt oväntat klarat av detta enastående väl. Enligt Melodie har de demonstrerat verkligt ledarskap, utövat positivt inflytande, hittat nya sätt att träffas på, inspirerat andra och arbetat inte bara för att det egna teamets verksamhet ska vara framgångsrik, utan även Amway som helhet.

Nu vill Melodie och hennes ledarskapsteam blicka framåt. I denna artikel berättar de om de fyra komponenter som de ser som centrala för både Amway och dess ABO:er. Syftet med de fyra punkterna är att vi tillsammans ska frigöra vår potential, förverkliga den spännande A70-visionen och bygga en bättre samt mer omfattande verksamhet.

1. Det handlar alltid i första hand om människorna.

Amways två grundare Rich och Jay uttalade en gång dessa bevingade ord: "Det första en verksamhet behöver är kunder, för utan kunder slutar verksamheten att existera.” Detta är lika sant i dag som det var då. Vad du än tar dig för är det dina kunder som står i centrum, och det är din mission att hjälpa människor att leva bättre, mer hälsosamma liv. Genom att fokusera på hur du närmar dig dina kunder, och hur du erbjuder dem rätt lösningar som uppfyller deras behov, kan du få din Amway-verksamhet att växa och tjäna mer. Och Amway finns naturligtvis här för att ge dig stöd längs vägen! Melodie och hennes team planerar faktiskt att investera både i leveranskedjans infrastruktur och i kundservicens kapacitet för att leverera en bättre upplevelse, både för ABO:erna och deras kunder. Detta kommer att göra det lättare för dig att göra det som du alltid har varit bäst på – nämligen att skapa tillväxt i din verksamhet genom att prioritera människor som du bryr dig om.

© Stocksy

2. Digital kompetens

Digitaliseringen var redan på väg att drastiskt omforma vår värld när pandemin slog till, och sedan dess har utvecklingen bara accelererat. För att nå framgång behöver ABO:er, precis som många detaljhandelsverksamheter, effektiva digitala shoppingplattformar samt online-verktyg för verksamhetsstyrning. Amway har sett att gemenskaper offline kan fortsätta blomstra online, och att online-gemenskaper kan expandera på sätt som de förmodligen inte kan göra offline. Eftersom Amway är en verksamhet som bygger på personliga kontakter är denna online-rörelse en fantastisk möjlighet för alla ABO:er.

När det gäller nya sätt att arbeta på har Melodie ett viktigt budskap till alla ABO:er: "Amway strävar efter att samarbeta med er för att utveckla affärsmetoder genom att dra nytta av nya teknologier, lära ut nya verksamhetsrutiner och kapitalisera på marknadstrender.” När ni tar med dessa metoder i ert arbete hjälper ni era verksamheter att växa och bli mer lönsamma. Och er digitala kompetens hjälper er att nå dit. Att omvandla verksamheten genom att ta till sig digitala verktyg, förena online-miljön med den som finns offline, och hitta en strategi för att förbättra arbetsmetoderna är punkter som avsevärt kommer att förbättra sättet ni driver era verksamheter på. Och det här är faktiskt en stor del av A70-visionen.

Det kanske kan kännas som en alltför stor utmaning att helt gå över till den digitala miljön, men kom ihåg att Amway finns här för att stödja er längs vägen. Och som Melodie så karismatiskt uttrycker saken: "Om du vill uppnå andra resultat måste du sluta göra samma saker som du alltid har gjort. Det betyder inte att det som Amway har gjort tidigare inte har varit bra. Det betyder bara att det kan finnas nya sätt att uppnå ännu bättre resultat."

© iStockphoto

3. Ha en tillväxtmentalitet

Var öppen, behåll din nyfikenhet, och fortsätt att ställa frågor. Att ha en öppen attityd gentemot förändringar, och vara villig att testa nya saker, kommer att hjälpa dig och din verksamhet att växa! Som Jay Van Andel en gång uttryckte det: "Amway är ett framgångsrikt företag tack vare att vi behåller det bästa ur det förflutna samtidigt som vi följer med i utvecklingen.” Så om din verksamhet ska bli framgångsrik måste du vara flexibel och öppen för att göra saker på ett nytt sätt.

För att hjälpa dig kommer Amway också att anamma en tillväxtmentalitet för att lära oss nya arbetssätt, och inte bara göra saker på samma sätt som vi alltid har gjort. Det är centralt att vi ständigt söker nya och bättre metoder för att stödja ABO:er! "Det är viktigt att vi demonstrerar en tillväxtmentalitet, att vi visar att vi kan växa kontinuerligt genom lärande, att vi är villiga att ta chanser, med vetskapen att skulle vi misslyckas, så har vi lärt oss något nytt som kommer att hjälpa oss", säger Melodie. Till att börja med är vi inom Amway fast beslutna att arbeta som en gemenskap med ABO:er i hela Europa och Sydafrika, så att en mångfald av olika kompetenser och talanger kan kombineras för att uppnå fantastiska resultat!

"Amway är ett framgångsrikt företag tack vare att vi behåller det bästa ur det förflutna samtidigt som vi följer med i utvecklingen.”
– Jay Van Andel

4. Få nya kunder – på ett enkelt sätt

Som del av A70-visionen strävar Amway efter att göra det tio gånger enklare för ABO:er att bygga gemenskaper med kunder. Med hjälp av meningsfulla relationer till kunderna kan verksamheterna behålla en långsiktighet, något som speciellt gäller nya ABO:er. Samtidigt förstår Amway att det kan vara en utmaning att få nya kunder, och därför strävar vi efter att samarbeta med er för att hjälpa nya ABO:er att både skaffa sig och utveckla sina färdigheter inom affärsdrivande. Och en viktig färdighet, som ofta innebär en utmaning, är förmågan att presentera produkter för potentiella kunder online. "En positiv kundupplevelse gör det enklare för ABO:er att locka nya kunder", betonar Melodie. När du hjälper nya ABO:er förbättra denna typ av färdigheter, och kombinerar det med Amways A70-vision som hjälper dem att snabbt att få en inkomst, kommer de att stanna kvar i verksamheten tillräckligt länge för att se de långsiktiga möjligheterna.

Och när ABO:er och Amway fortsätter att jobba hårt tillsammans under denna resa, kommer ni att frigöra er fulla potential. Amway ser fram emot att samarbeta med er, och att stödja er hela vägen!

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Cookies är filer som lagras i din webbläsare och används av de flesta webbplatser för att anpassa din webbupplevelse.

Genom att fortsätta att använda vår webbplats utan att ändra inställningarna, samtycker du till vår användning av cookies.

Jag förstår