ABO:ER I FOKUS

DOUBLE X – en sann Hollywood-stjärna

Välbefinnande

En berömd familj bidrog till att öka medvetenheten om denna legendariska produkt – med fantastiska resultat.

Vi har sett många förändringar sedan 1950-talet. Kvinnans roll i familjen och samhället har definitivt utvecklats från den engagerade ”hemmafrun” till en jämlikare ställning.

Uppmärksammad reklam

Med detta i åtanke kan vi därför känslosamt se tillbaka på några av de första kampanjmaterialen för en ledande Amway-produkt som spreds över hela USA. År 1954 behövde amerikaner som inte kände till kosttillskottet NUTRIWAY™ DOUBLE X™ bara bläddra i den tidens mest populära tidskrift, LIFE. I tidningen poserande filmstjärneparet Alan Ladd och Sue Carol med sina barn och rekommenderade alla familjer att läsa broschyrens FAKTAINNEHÅLL. Annonsen motsvarade synsättet under årtiondet, men huvudbudskapet är fortfarande aktuellt idag – att vi strävar efter att se till att ”familjer får alla fördelar som är tillgängliga genom moderna näringsvetenskapliga upptäckter”.

Upplysande fakta

Hälsomedvetna konsumenter som läste denna nationella tidskrift bjöds in att lära sig om vitaminer, mineraler och kosttillskott genom att kontakta en Nutriway-återförsäljare. Det var ett genialiskt marknadsföringsdrag som ökade produktförsäljningen med över 50 procent jämfört med föregående år.

Den lanserade faktabroschyren öppnade USA:s ögon för idén – och betydelsen av – att ta kosttillskott för att fylla luckorna i vårt näringsintag på grund av dåliga kostvanor samt övertillagning och bearbetning av råvaror som förstör vissa vitaminer och fytonäringsämnen. Den presenterade välbefinnandepåståenden relaterade till vitamin A, kalcium och 15 andra vitaminer och mineraler som är kända för att vara avgörande för vårt välbefinnande – som upptäcktes av Nutriways grundare Carl F. Rehnborg och som senare bekräftades av livsmedels- och läkemedelsmyndigheten (FDA).

Fortsatt arv och framgång

Carls entusiasm var smittsam – även efter att han dragit sig tillbaka från det offentliga livet fortsatte han att ha med sig DOUBLE X, som bilden ovan till vänster visar. Han gav även gärna spontana tal till glada lyssnare om växternas viktiga roll när det gäller människors välbefinnande. Hans son Sam Rehnborg, Ph.D., president och vd för Nutriway och hans fru Francesca fortsätter att bygga på detta arv. Sam syns till höger på bilden ovan, som är från en tidigare reklamfotografering.

DOUBLE X exakta sammansättning har utvecklats kontinuerligt under de senaste 70 åren och är det perfekta kosttillskottet för att hjälpa oss genom livets fysiskt krävande eller stressiga perioder. Denna framgångsrika produkt* har behållit sin plats i vetenskapens framkant, men håller sig fortfarande trogen Carls ursprungliga vision om att skapa en balanserad kost genom att fylla näringsluckorna med ett dagligt kosttillskott rikt på växtmaterial.

* *Källa: Euromonitor International Limited; rekommenderat pris; alla kanaler, 2016

Relaterat innehåll

Förträfflighetens ursprung

Välbefinnande

Mer

Nu firar vi!

Välbefinnande

Mer

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Cookies är filer som lagras i din webbläsare och används av de flesta webbplatser för att anpassa din webbupplevelse.

Genom att fortsätta att använda vår webbplats utan att ändra inställningarna, samtycker du till vår användning av cookies.

Jag förstår