ABO:ER I FOKUS

Full gas framåt

Aktiv livsstil

Maximera potentialen genom att vara värd för ett XS Power Drink-evenemang.

Energidrycker är en hit bland idrottare,nattklubbsbesökare, studenter inför tentor och för resenärer som klara av sin jetlag.

En energidryck kan dock kombinera koffein med den fyrdubbla mängden socker som finns i en vanlig kolsyrad läsk. Många människor är mer medvetna om sin hälsa och sina figurer än tidigare och Amways ABO:er har nu möjligheten att främja XS™ Power Drink - den sockerfria drycken som inte tummat på smaken.

Nyhetsgruppen Quartz rapporterade att den globala energidryckesindustrin växte från en verksamhet på 3,8 miljarder USD år 1999 till 37,5 miljarder USD under 2013, baserat på marknadsdata från Euromonitor. Det är en ökning på mer än 620 %.

Utnyttja den här heta trenden genom att sponsra roliga händelser och evenemang, och få både potentiella kunder och en ung generation av ABO:er entusiastiska över Amway och Amways produkter.

Vi fick en chans att prata med ABO Bernd Catterfeld (18 %) från Tyskland, och Petr Stepanek, (Founders Platinum) från Tjeckien, om hur de maximerar den fulla potentialen i XS Power Drink.


Hur använder du XS Power Drink som ett prospektverktyg för potentiella ABO:er?

Bernd: Jag tycker om att ge människor en XS Power Drink så att de själva kan smaka hur god den är. Reaktionerna är fantastiska - 9 av 10 säger att det är den första drycken utan socker som smakar bra. Så det är lätt att förstå varför ABO:er kan stå upp för sina produkter.

Stepanek: Jag delar en XS Power Drink med potentiella kunder och jag berättar om XS Power Drink och filosofin bakom XS Power Drink - varför vi gör det vi gör. Det är nyckeln till att inspirera andra.


Berätta om ditt första XS Power Drink-evenemang.

Bernd: Jag arbetar ofta som DJ på klubbar och har kontakter med en del bolag. Vår första XS Power Drink-fest var en succé. Alla ville prova drycken och låt mig säga, omvandlingen var väl värd att se.


Varför lämpar sig XS Power Drink så bra för sponsring?

Stepanek: När jag besökte Laguna Beach i Kalifornien - där drycken föddes - insåg jag att XS Power Drink är en stil, det är en attityd. Det är som att surfa. Vi vill inte konkurrera med andra om en våg, vi delar vågen med dem. Det är min sponsringsfilosofi. Att dela grundläggande värderingar, hopp och möjligheter.


Vad är en idealisk miljö för försäljning eller marknadsföring av XS Power Drink?

Bernd: Vi använder den miljö där människorna känner sig hemma. Unga människor är ofta på klubbar och fester, så det är ett bra ställe att börja med produkten. Många människor är öppna för att prova bra produkter som levererar vad de lovar.


Vilka tips skulle du ge till en evenemangsvärd för XS Power Drink?

Bernd: Inga anonyma annonser eller inbjudningar. Börja med din personliga bekantskapskrets. Låt dem få testa produkten själva. Om de gillar den, kommer de att ta med sig sina vänner till framtida evenemang.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Cookies är filer som lagras i din webbläsare och används av de flesta webbplatser för att anpassa din webbupplevelse.

Genom att fortsätta att använda vår webbplats utan att ändra inställningarna, samtycker du till vår användning av cookies.

Jag förstår